:: POLACZ Z BARSAWIA | barsawia.uni.cc [62.121.83.185] 4004 :: | :: Forum Barsawii :: | Kompresja MCCP


 Newsy
 FAQ
 Zasady
 Download

 Organizacje
 S.O.M.

 Bestiariusz
 Cechy
 Fajki
 Fryzury
 Kolczyki
 Konie
 Łuki
 Rasy

 Doswiadczenie
 Mapy
 Pieniadze
 Prace
 Trening
 Umiejetnosci
 Zadania

 Czarodzieje
 Administracja

 Forum
 Linki
 Księga Gości


---== Zasady dla graczy na Barsawii ==---

UWAGA! Aktualny regulamin dostepny jest pod komenda '?zasady' w grze.
(Stan na 10/07/05)
 Regulamin swiata Barsawii.

 Barsawia jest gra, w ktorej partycypowac moze wielu graczy jednoczesnie.
 Ponizej zebrano zbior podstawowych zasad, ktorymi musza kierowac sie
 uczestnicy gry.

 $I Reguly ogolne
   I. 1. Gracz nie moze posiadac wiecej niz jednego konta.
   I. 2. Postacia z danego konta moze grac wylacznie wlasciciel tegoz konta.
	 W szczegolnosci: udostepnianie osobom trzecim postaci lub jej hasla, 
	 bez wzgledu na przyczyne jest zabronione.
   I. 3. Wlasciciel postaci jest zawsze odpowiedzialny za jej czyny, tym 
	 bardziej jesli jakims sposobem osoba trzecia weszla w jej posiadanie.
   I. 4. Kazdy gracz ma prawo miec kilka postaci, ktore to musza bez wyjatku
	 byc przypisane do jednego jedynego konta tegoz gracza.
   I. 5. Granie wiecej niz jedna postacia w tym samym czasie jest surowo
	 zabronione.
   I. 6. Jedna postac danego gracza nie moze absolutnie pomagac innej.
  	 W szczegolnosci zabronione jest: zostawianie przedmiotow,
	 usuwanie przeszkod, itd.
   I. 7. Tworzenie postaci wylacznie w celu zdobywania
 	 informacji dla innej lub w celu anonimowego wypowiadania sie jest 
	 takoz rowniez zabronione.
   I. 8. Osoby laczace sie z gra z tego samego adresu IP, winny zglosic to 
	 listownie administracji na adres barsawia@irc.pl podajac ten numer 
	 IP oraz liste laczacych sie z niego postaci.
	 
 $II Interakcja w swiecie
  II. 1. Barsawia jest mudem nastawionym na odgrywanie postaci w swiecie
	 utrzymanym w konwencji fantasy, opartym na tworczosci Tolkiena 
	 i systemie gier fabularnych Earthdawn: Przebudzenie Ziemi. 
	 Mile widziane jest zatem wczuwanie sie w swoja postac, 
	 choc jesli gracz nie jest w stanie dobrze odgrywac swojej
	 postaci jestesmy w stanie to zrozumiec, pod warunkiem ze nie psuje
	 zabawy innym. Nalezy jednak pamietac, ze gracz nie wczuwajacy sie w
	 odgrywanie swojej postaci, sprawia iz jego postac jest nijaka i moze
	 miec przez to zawezone perspektywy rozwoju.
  II. 2. Imie postaci musi spelniac nastepujace wymogi:
	 - prawidlowa odmiana imienia wedlug gramatyki polskiej,
	 - musi byc mozliwe do odmienienia bez uzywania apostrofow
	 - zlozone, pod wzgledem odmiany, z wylacznie jednego wyrazu
	 - musi byc mozliwe do sensownego odczytania i wymowienia
	 - pasowac do konwencji fantasy
	 - nie byc obrazliwym ani wulgarnym
	 - nie jest dobrze widziane poslugiwanie sie imieniem jakiejs slawnej
	  postaci, szczegolnie jesli pochodzi ona z pierwowzoru literackiego
	  jednej z naszych domen. Poza szczegolnie bulwersujacymi przypadkami,
	  jestesmy jednak sklonni to tolerowac, pod warunkiem, ze gracz nie
	  bedzie oczekiwal od innych graczy utozsamienia jego postaci ze swym
	  pierwowzorem.
  II. 3. Zabronione jest publiczne pisanie na tematy nieroleplayowe poza
	 miejscami oznaczonymi jako specjalnie przeznaczone do tego celu.
  II. 4. Niemile widziane jest uzywanie slow nie pasujacych do swiata i
	 przeklenstw wspolczesnych, szczegolnie wobec osob, ktore sobie tego 
	 nie zycza oraz w publicznych notkach.
  II. 5. Zabronione jest umyslne uzywanie emoticonow i slow nie pasujacych do 
	 konwencji fantasy. 
  II. 6. Nalezy komunikowac sie jezykiem polskim. Zabronione jest uzywanie 
	 jezykow obcych (chyba ze jest to zgodne z zalozeniami pierwowzoru 
	 danej domeny) i bez wyjatku jezykow kryptograficznych, to znaczy
	 takich ktore sa zrozumiale tylko dla grupy osob znajacych dany szyfr.
	 Oczywiscie uzywanie jezykow rasowych i innych, ktore umozliwia
	 system gry jesto dozwolone.
  II. 7. Zabronione jest rozpowszechnianie z zalozenia niedostepnych dla
 	 graczy informacji, takich jak na przyklad liczbowych odpowiednikow 
	 slownych opisow roznych wielkosci.
  II. 8. Podczas swojego zycia, postacie maja okazje wykonywac roznego
	 rodzaju zadania, za ktore sa wynagradzane punktami doswiadczenia.
	 Bezwzglednie zabronione jest przekazywanie komukolwiek informacji na
	 temat ich rozwiazan - od graczy oczekuje sie, ze powinni dojsc do
	 nich samodzielnie. Jak najbardziej dozwolona jest natomiast pomoc
	 fizyczna, na przyklad w walce.
  II. 9. Zabronione jest uzywanie roznych form wypowiadania sie (glownie
      chodzi o poczte i tablice ogloszeniowe) w celach niezgodnych
      z przeznaczeniem. Zabrania sie uzywania w nich przeklenstw,
      szczegolnie jesli potencjalni odbiorcy tych tresci sobie tego
      nie zycza.
      Szczegolnie karalne beda naduzycia zwiazane z anonimowym
      wypowiadaniem sie.
      Jezeli juz do takich naduzyc dojdzie, osoba ktora tresci urazily
      moze zlozyc skarge, wazne jest jednak pozostawienie ewentualnych
      dowodow nienaruszonych (np. obrazliwych listow nie wolno kasowac).
      (Wiecej o skladaniu skarg do Mistrzow Gry nizej).

 $III Mechanika gry
 III. 1. Zabronione jest uporczywe nekanie innych graczy. Okreslenie co jest
	 nekaniem nie jest calkiem oczywiste, wiec nalezy tu uzyc zdrowego
	 rozsadku i dobrego smaku - na pewno jest nim wykraczajace poza
	 roleplaying obrazanie lub rozpowszechnianie falszywych poglosek o
	 innych graczach. Bezwzglednie tepione bedzie przenoszenie konfliktow
	 miedzy _postaciami_ do swiata rzeczywistego, przez rozpowszechnianie
	 falszywych lub kompromitujacych informacji o ich wlascicielach.
 III. 2. Zabronione jest oszukiwanie i czerpanie korzysci z bugow. Jesli
	 odnajdziesz jakis pozwalajacy na to blad, powinienes go zglosic.
	 Jesli nie jest dla ciebie jasne, czy dana wlasnosc jest bledem,
	 mozesz skontaktowac sie z administracja. Wszelkie wykorzystywanie 
	 bledow i niedociagniec mechaniki Barsawii (np. zakanczanie/zrywanie
	 polaczenia w walce, przelogowywanie sie w celu szybszego dotarcia
 	 do odleglego miejsca, ...) bedzie podlegac surowym karom.
         
	 Ponadto kazdy gracz ma obowiazek zglosic fakt wykorzystywania
	 bledow przez innych. Jezeli wiec widzisz jak ktos wykorzystuje
	 bledy gry, zglos ten blad i ta osobe, w przeciwnym razie i ciebie
	 moze spotkac kara.
 III. 3. Zabronione jest uzywanie Barsawii w celu reklamowania jakichkolwiek
	 zewnetrznych wobec niej osob fizycznych i prawnych, przedmiotow,
	 lub uslug (takze sieciowych).
 III. 4. Zabronione jest biezace komunikowanie sie poza Barsawia
	 w czasie grania, na temat Barsawii, na przyklad na IRCu, GG, czacie.
	 W szczegolnosci surowo zabronione jest organizowanie nagonek na 
	 graczy, wskazywanie lokalizacji innych graczy, etc.
 III. 5. Nie wolno korzystac z programow, ktore wykonuja zamiast
	 gracza zlozone czynnosci, takie jak na przyklad wyszukiwanie i 
	 zabijanie potworow, automatyzacja zbierania ziol, autopogon, 
	 sztuczne nabijanie wieku postaci, itp.
 III. 6. Ponadto karalne jest wprowadzenie postaci w stan, uniemozliwiajacy 
         jej interakcje z otoczeniem (nawet jesli efekt ten bedzie uzyskany 
	 za pomoca dlugiego aliasu). Oczywiscie nie dotyczy to czynnikow
	 wewnatrzmudowych, na ktore gracz nie ma wplywu (np. spadanie
	 w przepasc, nieprzerywalny cios specjalny broni).
	 
	 W szczegolnosci:
	    System umiejetnosci zostal zmieniony, tak by umozliwic wieksza
	    roznorodnosc postaci, a co za tym idzie swiata.
	    Jednak rozwoj umiejetnosci ma wynikac z zycia postaci, a nie
	    odwrotnie!
	    Zabronione jest sztuczne nabijanie umiejetnosci w jakikolwiek
	    sposob.
	    
 $IV Zabijanie, okradanie i ogluszanie innych graczy
  IV. 1. Zabijanie, okradanie i ogluszanie innych graczy jest dozwolone o ile
	 nie zostana zlamane ponizsze ograniczenia. Gracz bedzie podlegac
	 karze, jezeli:
	 - zwykl czynic to wobec slabszych od siebie, nie potrafiacych sie
	   przed tym wybronic, graczy bez uzasadnionej przyczyny
	 - zwykl czynic to ciagle wobec tej samej osoby
	 - organizuje regularne nagonki na ta sama osobe
	 - zwykl czynic to wobec mlodych graczy (nie tylko pod wzgledem
	   doswiadczenia ale i wieku) bez dobrego powodu.
	
	 W przypadku mlodych graczy nie mile widziane sa jakiekolwiek
	 proby utrudniania im zycia, gdy nie ma sie naprawde dobrej
	 przyczyny.
	 
	 Przypadki mlodych graczy, ktorzy prowokuja swoim zachowaniem innych
	 w sposob umyslny nalezy zglaszac do mg (patrz tez $VI).
	 Nalezy jednak pamietac, ze niektorzy mlodzi gracze po prostu
	 slabo orientuja sie jeszcze w swiecie i proba wytlumaczenia im co
	 robia zle nierzadko moze byc skuteczna metoda nauki.
 
 $V System karania i zglaszania
   V. 1. W przypadku gdy gracz podejrzewa kogos o lamanie zasad moze to zglosic 
         poczta mudowa, wpisujac 'mg' jako imie, lub droga elektroniczna na 
	 barsawia@irc.pl. (Dokladnie opisano to w $VI).
	 Zazwyczaj potrzebne sa dobre dowody, przy czym log z danego zajscia 
	 nie stanowi obiektywnego materialu dowodowego. 
	
 	 UWAGA! Jezeli istnieje _uzasadnione_ przypuszczenie, 
	 ze jakis gracz bedzie probowal zlamac ktoras z zasad (np. "zakonczyc"
	 przy walce), mozna w ostatecznosci sprobowac przyzwac ktoregos
	 niesmiertelnego, a jest szansa, ze zajmie sie dana sprawa. 
	 (patrz tez VI. 2)
   V. 2. Naruszenie zasad grozi usunieciem bez ostrzezenia. Jesli poziom
	 ujawnionej glupoty i/lub zlej woli bedzie niewielki, a takze w
	 przypadkach bardziej watpliwych, ich naruszenie moze skonczyc sie
	 tylko ostrzezeniem lub odebraniem postaci czesci jej zdolnosci, 
	 zgromadzonego doswiadczenia, czy statusu. W wypadku powtarzajacego
	 sie nagannego zachowania graczy, moze zostac zablokowany dostep do
	 Barsawii dla calej domeny internetowej. Nie jest to cos, co
	 zrobilibysmy z przyjemnoscia, ale jesli sytuacja nas do tego
         zmusi, tak sie stanie.

 $VI Interakcja z Niesmiertelnymi
  VI. 1. Mistrzowie Gry (MG) stanowia cialo posredniczace miedzy swiatem
         Kreatorow a smiertelnikami. Wszelkie sprawy i problemy, wymagajace
         rozpatrzenia przez Niesmiertelnych nalezy zglaszac bezposrednio do
         MG. 
    
         Glownie chodzi o powazne bledy gry i podejrzenia o blad w postaci. 
         Nie bedzie mile widziane zajmowanie czasu czarodziejom, spoza
	 druzyny MG.

         MG egzekwuja takze przestrzeganie zasad i sa uprawnieni
         do wymierzania srogich kar graczom, ktorzy sie don nie stosuja.
    
         Wszelkie skargi na Niesmiertelnych prosze takze kierowac do MG.
    
         W celu wyslania listu do MG udaj sie na poczte i piszac zwykly 
         list, wpisz 'mg' (bez apostrofow) jako imie.
    
         W szczegolnych wypadkach, wymagajacych potwierdzenia tozsamosci
	 wnioskodawcy (np. prosba o kasacje postaci, konta, zamrozenie 
	 postaci) kontakt z druzyna MG nalezy nawiazywac droga elektroniczna
	 (barsawia@irc.pl), piszac listy z konta pocztowego, do ktorego
	 przypisana jest postac (mozna to sprawdzic komenda 'email').
  VI. 2. Przyzwania:
         Przyzwania sa jedna z drog bezposredniej komunikacji z Niesmiertelnymi
         (Kreatorami swiata Barsawii), nalezy ich jednak uzywac wylacznie
	 wtedy, gdy jest to konieczne. Zasadniczo dwie sytuacje zezwalaja na 
	 uzycie przyzwan:
          - wystapil powazny blad uniemozliwiajacy gre lub rozwoj postaci, ale
            tylko wtedy gdy nie jest mozliwe udanie sie na poczte i napisanie
            do Mistrzow Gry.
          - dokonujemy zgloszenia podejrzenia o lamanie zasad przez innych,
            wymagajace bezposredniej interwencji Niesmiertelnego, ale tylko
            wtedy gdy Niesmiertelny majac wglad do ogolnej sytuacji jest w
            stanie ocenic trafnosc naszego zgloszenia.
            Przy czym nie nalezy tego prawa naduzywac.

            Przykladowo mozna w ten sposob zglaszac graczy, ktorych
	    podejrzewamy o to, ze "zakoncza" bezposrednio po ucieczce z walki
	    (patrz rowniez III.2 oraz V.1), ale nie warto zglaszac podejrzen
	    o komunikacje pozamudowa czy tez "zakonczenia" po fakcie (takie
	    rzeczy mozna natomiast zglaszac listownie do Mistrzow Gry).
       
         WAZNE! Nieuzasadnione przyzwania beda surowo karane.


  Wyniki poprzedniej sondy
    Wyslij mape
  Wyslij newsa
  Zadaj pytanie
  NOWE MAPKI:
- SRODZIEMIE (Duze)

- Las Chet
- Gospoda w Bree
- Katakumby
- Swierkowy Dwor
- Zabia Laka
- trakt Kelevine-Vivane
- wioska olbrzymow
- wioska Alkloon
  OSTATNIO ZMIENIANE DZIALY:
- Rasy - Earthdawn
- Mapy
- Organizacje
- Rasy - Srodziemie
- Zasady
- Konie
- Fajki
- Organizacje
- Trening
- Doswiadczenie
 
Unreal  Fantasy - Polski serwis Fantasy
Elendili - Przyjaciele Elfów